Waarom Didi elke week uitkijkt naar het MamaCafé

282 keer bekeken

Het MamaCafé is voor Didi en haar zoontje Luca een warm en gezellig moment in de week. In dit interview vertelt ze waarom ze zo graag komt, wat het haar brengt als ouder en hoe haar zoontje zichtbaar groeit in contact met andere kinderen.

Interessant voor ouders

Opvoeden
Ontspanning
Ouderschap

Leeftijd

Kinderen 0 tot 2
Kinderen 2 tot 4
Hele gezin
Kun je iets over jezelf vertellen?

Ik ben Didi en woon met mijn man Frank in Lelystad. Samen hebben we een zoontje, Luca, die net 2 jaar is geworden.

Hoe heb je het MamaCafé van de LimonadeBrigade ontdekt?

Ik was met mijn zoontje in de bibliotheek om boeken te lenen en zag ineens een leuke groep jonge kinderen spelen. Uit interesse ging ik even kijken en vragen.

Weet je nog hoe je eerste bezoek was?

Op de dag dat ik het MamaCafé ontdekte, ben ik meteen een half uurtje gebleven, omdat iedereen zo open was en het er erg gezellig uitzag.

Wat maakte dat je besloot om vaker te komen?

Het leuke contact van mijn zoontje met andere kinderen. Samen spelen, samen delen. Het maakt niet uit uit welke cultuur je komt, kinderen zijn kinderen. Ze spelen met elkaar, zelfs als ze nog niet praten of dezelfde taal spreken. Zo mooi hoe vanzelf dat gaat.
Mijn kind zit niet op een kinderdagverblijf, dus via het MamaCafé leert hij op een speelse manier omgaan met andere kinderen.

Wat vind je het allerleukst aan het MamaCafé?

Het is heel gemoedelijk. Je wordt altijd warm welkom geheten. Geen mega grote groepen, gewoon precies goed.

Zijn er momenten of activiteiten die je zijn bijgebleven?

De voorleesvoorstellingen zijn altijd een mooie toevoeging. Er komen verschillende thema's en activiteiten voorbij en juist die afwisseling vind ik leuk. Ook de gastsprekers vind ik waardevol. Het is laagdrempelig om vragen te stellen of gewoon te luisteren. Ze komen vaak met goede tips of handvatten.

Wat betekent het MamaCafé voor jou in het contact met andere ouders?

Je kunt verhalen, vragen en tips uitwisselen met andere ouders.

Heb je er nieuwe contacten aan overgehouden?

Nog niet, maar ik kom graag elke week als het kan. Luca speelt nog veel naast andere kinderen, dat hoort bij zijn leeftijd. Soms speelt hij wel met andere kinderen, maar wisselt nog veel. Dus nog geen vaste vriendjes.

Wat vind je fijn aan het delen van ervaringen?

Dat je soms goede tips of ervaringen kunt doorgeven aan andere ouders en elkaar zo kunt helpen.

Zijn er dingen die je geleerd hebt sinds je het MamaCafé bezoekt?

Luca heeft beter leren delen met speelgoed.

Hoe helpt het MamaCafé jou als ouder?

Het is gewoon een gezellige ochtend met je kind, andere kinderen en ouders.

Wat zou je willen zeggen tegen ouders die twijfelen om te komen?

Gewoon eens langskomen! Je kunt 5 minuten blijven, maar ook de volle 2 uur. Waarom niet?

Waarom is het MamaCafé zo waardevol voor (nieuwe) ouders in Lelystad?

Je ontmoet er ouders die in hetzelfde schuitje zitten. Je kunt dingen vragen, tips uitwisselen en er komen allerlei gastsprekers en organisaties langs. En vooral: je kind leert er spelen met andere kinderen.

Heb je een favoriete herinnering?

Luca komt altijd enthousiast binnen. Hij weet niet hoe snel hij zijn jas uit moet doen om te gaan spelen. Soms wil hij al spelen terwijl hij zijn jas nog aan heeft.

Wat wens je voor de toekomst van het MamaCafé?

Soms wat meer actieve activiteiten zoals sport of dans. En ik hoop dat het MamaCafé nog lang mag blijven bestaan!

Afbeeldingen

Waarderen

0 (0 waarderingen)
Cookie-instellingen